Verbeter-management
In iedere organisatie zijn er processen die beter, sneller, of efficiënter
kunnen. Maar als je nog geen inzicht hebt waarom en hoe dit beter
kan, kun je geen verbetering in gang zetten. Onze software voor
verbetermanagement helpt jou inzicht te krijgen in wat beter
kan én laat je met je collega’s werken aan continue verbetering.

De voordelen van online verbetermanagement software
- Bevat de volledige PDCA-cyclus
- Borg en evalueer verbeteracties
- Betrek collega’s bij verbeterplannen
- Reminders als deadline actie nadert
- Realtime inzicht in de voortgang en resultaten
- Stimuleer het ontwikkel- en leervermogen
- Werk aan integraal en structureel verbeteren in je organisatie
Ontdek hoe de verbetermanagement software van Smile jouw organisatie helpt om integraal verbeteren onderdeel te maken van bedrijfsprocessen.
|
Hoe helpt de verbetermanagement software van Smile jouw organisatie?
Haal feedback uit organisatie
Maak je gebruik van andere modules van Smile? De input die uit klachten, incidenten of audits komt kan je meteen in de verbetermanagement software gebruiken om aan de slag te gaan met verbetering.

Maak verbeterplannen
Je kunt vergelijkbare signalen uit je organisatie direct bundelen tot een verbeterplan. Jij staat aan het roer van jouw verbeterkoers. Maak een verbeterplan, volg de PDCA-cyclus, wijs een verantwoordelijke toe en stel een deadline. Vervolgens ga je aan de slag met een oorzaakanalyse en het treffen van maatregelen.

Houd zicht op progressie
Alle lopende verbeterplannen heb je op één plek inzichtelijk. Je ziet direct welke acties een deadline naderen en wie verantwoordelijk is. Zo houd je grip op de vooruitgang die je wil boeken met je verbeteracties.


Met deze drie processen krijg je veel input voor verbetermanagement
De klachten die jouw organisatie ontvangt bevatten waardevolle feedback omdat ze duidelijk aangeven waar het beter kan. Verzamel vergelijkbare klachten en bundel ze in een verbeterplan voor het verbeteren van een specifiek product, proces of afdeling.
Wanneer incidenten zich voordoen is dat natuurlijk erg vervelend. Het is belangrijk om snel de oorzaak aan te pakken en de situatie te verbeteren zodat het in de toekomst niet meer voorkomt. Met verbetermanagement werk je aan preventie op lange termijn.
Uit interne en externe audits komen altijd wel een paar afwijkingen naar voren: dingen die nog niet gaan zoals het zou moeten. Deze kun je ook gebruiken voor verbetering door de verbeteracties direct bij de juiste medewerkers te beleggen.