Self-assessment software
Reflecteer op het eigen functioneren van medewerkers door middel van self-assessments. Een self-assessment kun je zien als een interne audit waarmee je op een laagdrempelige manier de kennis en het gedrag van medewerkers kan toetsen. Denk aan onderwerpen zoals: procesverbetering, informatiebeveiliging of klantcommunicatie. Met de online software oplossing van Smile beheer, plan en krijg je eenvoudig inzicht in verbeterpunten.
Direct contact
De voordelen van online software voor self-assessments
- Vul self-assessments in waar en wanneer het jou uitkomt
- Personaliseer self-assessments per afdeling of functie
- Maak makkelijk vergelijkingen met een interactief dashboard
- Medewerkers zijn zelf verantwoordelijk voor opvolgen afwijkingen
- Varieer met multiple choice vragen, stellingen, en open vragen
- Krijg inzicht in waar en hoe het beleid beter kan
De self-assessments kun je aanpassen per afdeling of functie. Zo heb je altijd gepersonaliseerde vragenlijsten en worden er geen vragen gesteld die niet van toepassing zijn.

Met het realtime dashboard zie je direct resultaat. Is er onduidelijkheid over bepaalde beleidsonderdelen? Of zijn bepaalde afdelingen minder goed op de hoogte?

De vragen in self-assessments zijn natuurlijk bedoeld om kennis en gedrag van je medewerkers te toetsen. Tegelijkertijd maak je ze ook weer scherp op het beleid. Win-win!

Self-assessments doelgericht inzetten
Toets hoe goed jouw medewerkers werken naar het informatiebeveiligingsbeleid. In hoeverre zijn ze op de hoogte en handelen ze hiernaar?
Eén van de meest ingezette onderwerpen voor self-assessments is het klantcontact. Voor organisaties met een aparte klantenservice of supportafdeling onmisbaar! Hoe handelen medewerkers gesprekken af met klanten en is dit conform het beleid van jouw organisatie?
Processen beter, sneller en efficiënter inrichten. Dat lukt je met input vanuit het self-assessment. Hoe ervaren medewerkers het huidige proces? De beste input krijg je gelijk vanuit de medewerkers.
Kom met ons in contact voor jouw vraagstuk
Het verbinden van mensen, data en risicomanagement-processen via online software is al 25 jaar lang onze kernkwaliteit. Continu verbeteren zit net als bij onze opdrachtgevers in ons DNA. Smile gebruikers voelen zich eigenlijk altijd direct thuis als ze klant worden bij Smile. De sfeer bij is altijd fijn en betrokken.
Een (virtueel) kop koffie met één van onze adviseurs? We horen graag waar jij in jouw bedrijfsproces tegen aan loopt. Samen komen we tot de oplossing.
Neem geheel vrijblijvend contact met ons op of boek een demo.
Voorkom dat je interne audit een doel op zich wordt. Transformeer je interne audits naar een transparant online verbeterproces. Leren door te auditeren. In dit artikel nemen we je mee in 5 onderdelen die je niet mag missen in deze transitie.
