Self-assessment software
Een self-assessment is een soort interne audit waarmee je op een
laagdrempelige manier de kennis en het gedrag van medewerkers
kan toetsen over bepaalde onderwerpen, van procesverbetering en
informatiebeveiliging tot klantcommunicatie. Met online software kan je eenvoudig self-assessments beheren, inplannen en inzicht krijgen in te verbeterpunten.

De voordelen van online software voor self-assessments
- Vul self-assessments in waar en wanneer het jou uitkomt
- Personaliseer self-assessments per afdeling of functie
- Maak makkelijk vergelijkingen met een interactief dashboard
- Medewerkers zijn zelf verantwoordelijk voor opvolgen afwijkingen
- Varieer met multiple choice vragen, stellingen, en open vragen
- Krijg inzicht in waar en hoe het beleid beter kan
Ontdek hoe jij met deze online self-assessment software snel en makkelijk self-assessments kan uitzetten in je organisatie.
|
Hoe helpt de self-assessment software van Smile jouw organisatie?
Informeren over beleid
De vragen in self-assessments zijn natuurlijk bedoeld om kennis en gedrag van je medewerkers te toetsen. Door de vraagstelling informeer je ze tegelijkertijd ook over wat je beleid is omtrent bepaalde onderwerpen en wat er van ze verwacht wordt. Win-win situatie dus!

Aanpasbaar per afdeling of functie
De self-assessments kun je aanpassen per afdeling of functie. De sales collega’s stel je immers andere vragen over gedrag en beleid dan de IT-afdeling of servicedesk. Zo heb je altijd gepersonaliseerde vragenlijsten en worden er geen vragen gesteld die niet van toepassing zijn.

Maak verbeterpunten inzichtelijk
Met het realtime dashboard zie je direct of er onduidelijkheid is over bepaalde beleidsonderdelen, of dat bepaalde afdelingen minder goed op de hoogte zijn. Je kan dan terug naar de tekentafel om beleid duidelijker te formuleren of een plan opstellen voor het beter informeren van medewerkers.


Drie onderwerpen waarvoor je self-assessments kan inzetten
Vraag medewerkers naar hun werkzaamheden en wat zij denken dat er daarin beter, sneller of efficiënter kan. Met deze bak vol ideeën en suggesties kan je aan de slag om processen te optimaliseren.
Iedere organisatie moet zijn informatiebeveiligingsbeleid goed op orde hebben. Daarom is het belangrijk om regelmatig te toetsen in hoeverre je medewerkers op de hoogte zijn daarvan en er naar handelen.
Voor organisaties met een aparte klantenservice of supportafdeling is het belangrijk om te checken of alle medewerkers correct handelen in gesprekken met klanten, conform het beleid van de organisatie.