Klachten-management

Iedere organisatie krijgt te maken met klachten van klanten
of andere betrokkenen. Daarom is het belangrijk om je
klachtenproces goed op orde te hebben, zodat je klachten
goed kan afhandelen en ze in de toekomst kan voorkomen.
Online software voor klachtenmanagement helpt je hierbij.

De voordelen van online klachtenmanagement software:

  • Slim klachtenformulier past zich aan aan wat je invult
  • Krijg automatisch taken voor klachtafhandeling
  • Snelle klachtenafhandeling in één systeem
  • Meer inzicht in type klacht en oorzaak
  • Zoek en filter makkelijk op geregistreerde klachten
  • Leer van klachten met PDCA-cyclus

Ontdek hoe onze klachtenmanagement software de klachtenprocessen in jouw organisatie vele malen eenvoudiger, sneller en overzichtelijker maakt.

|

Hoe helpt de klachtenmanagement software van Smile jouw organisatie?

Klachtenformulier

Efficiënte klachtenregistratie

Met een gebruiksvriendelijk klachtenformulier hoef je niet meer informatie in te vullen dan nodig. Het slimme klachtenformulier in de software stelt vervolgvragen op basis van de gegeven antwoorden. Dat is wel zo efficiënt én prettig voor de melder!

Smile_registreren_incidenten
Integraal klachtenmanagement

Het volledige klachtenproces in één systeem

Met de software van Smile heb je één oplossing voor integraal klachtenmanagement in huis. Je kunt eenvoudig de status van de klachtafhandeling updaten en notities toevoegen. Dat kunnen jouw collega’s snel terugzien als zij de afhandeling van je overnemen.

Smile_workflow_starten
alle data inzichtelijk

Inzicht in status klachtafhandeling

In het online dashboard zie je realtime hoe het met de klachtenafhandeling gaat. Hoeveel klachten zijn binnen de gestelde tijd afgerond? Hoeveel klachten zijn naar tevredenheid opgelost? En van welke productlijn of dienst komen de meeste klachten binnen? Je heb het in een paar klikken allemaal op je scherm.

Smile_realtime_analyseren

In 3 stappen naar efficiënt online klachtenmanagement

Gebruiksvriendelijk klachtenformulier

Een moeilijk formulier waarin de melder veel overbodige informatie in moet vullen roept meer weerstand op bij het melden van het klacht. Maak het de melder makkelijk met een eenvoudig klachtenformulier waarbij alleen de informatie wordt ingevuld die écht noodzakelijk is.

Goede en snelle klachtafhandeling

Door klachten automatisch toe te wijzen aan de juiste behandelaar zorg je voor tijdige en adequate klachtafhandeling. Omdat alles in één systeem inzichtelijk is, heb je altijd de juiste actuele informatie voorhanden en kun je de melder snel en naar tevredenheid helpen.

Leren van klachten en feedback

Na de klachtafhandeling is het belangrijk dat je gaat onderzoeken wat de oorzaak van de klacht is. Als je weet waar het probleem zit, kun je namelijk stappen zetten om dit te verbeteren. Zo kun je toekomstige nieuwe klachten voorkomen!