Kijk mee met implementatie consultant Claire
Smile SoftwareClaire werkt sinds 2019 als implementatie consultant voor Smile. Ze neemt ons mee in een kijkje achter de schermen: wat doet een implementatie consultant zoal? “Als implementatie consultant help ik gebruikers om onze applicatie zo goed mogelijk te gebruiken en draag ik ook bij aan de ontwikkeling van onze applicatie door het doorvoeren van optimalisaties.” Lees mee met haar werkdag bij Smile.
Vanwege COVID-19 werken we bij Smile nog steeds zoveel mogelijk vanuit huis. Ook Claire start haar werkdag wat anders: normaal een kopje thee halen en bijkletsen met collega’s, nu laptop open aan de keukentafel of de trap op richting de thuiswerkplek op de bovenverdieping.
Deze optimalisaties worden niet alleen besproken, maar natuurlijk ook uitgevoerd. “Als nieuwe functionaliteiten of optimalisaties goed omschreven zijn, kunnen we deze gaan bouwen in onze testomgeving. Anderzijds test ik soms ook de aanpassingen van mijn collega’s: is gebouwd wat er beschreven is en wat onze gebruikers graag terug willen zien?”


Maandelijkse update met nieuwe functies en optimalisaties
Iedere maand wordt de Smile SaaS Suite, bestaande uit de losse SaaS modules én Suites van Smile, bijgewerkt met nieuwe functionaliteiten en optimalisaties. Deze versies worden door Claire en haar collega’s uitgebreid getest om de kwaliteit te waarborgen. “Zo zijn we nu bijvoorbeeld bezig om de bibliotheek functie verder uit te breiden waarmee onze klanten gegevens uit een bibliotheek kunnen halen, zodat ze deze niet handmatig in hoeven te voeren. Zoals bijvoorbeeld vragensets die gebruikt worden voor het uitzetten van een audit of self-assessment.”
Continu verbeteren van Smile applicaties
Naast het bouwen en het geven van trainingen helpen de Smile consultants gebruikers ook verder als zij support nodig hebben. Ze kunnen bijvoorbeeld een vraag, storing of wens melden. Deze worden dan zo snel mogelijk beoordeeld en indien mogelijk ook meteen behandeld.
Combi van klanten en techniek zorgt voor veel werkplezier
“Vooral de combinatie van bouwen aan de applicatie en het contact met onze klanten vind ik erg prettig. Het is een continu doorlopend proces. Wij krijgen input van onze klanten, we voeren optimalisaties door en daarna toetsen we deze weer bij onze klanten. Uiteindelijk gaat het er om dat wij een glimlach kunnen laten verschijnen bij onze klanten, en dat geeft mij dan weer een glimlach.”
Vragen of tips over vernieuw-ingen & optimalisaties?
We staan altijd open voor jouw ideeën en feedback. Neem dan contact op met Claire: “Ik luister graag, denk met je mee en help je graag verder!”
