Kader verstevigt positie (in de kwaliteitszorg) met het verwerven van Smile
Kader Persbericht SmileZEIST – Kader, hét bureau voor kwaliteitszorg, verstevigt haar positie in de markt door het verwerven van Smile Software b.v. Smile is specialist in softwareoplossingen voor meer grip op risico’s, o.a. op het gebied van governance, risk en compliance (GRC), kwaliteit & veiligheid en informatiebeveiliging & privacy. Smile sluit met haar softwareoplossingen perfect aan op de propositie van Kader die ondersteuning biedt aan organisaties om hun doelen te bereiken op het gebied van kwaliteit, veiligheid en arbo, milieu en MVO, en informatiebeveiliging. Tezamen willen Kader en Smile de positie van hun klanten verbeteren en versterken.
Kader is in 1994 opgericht en is anno 2020 een organisatie met ruim 160 medewerkers verdeeld over drie Business Units: Managementsystemen & Certificatie, HSE Management en Opleidingen. Eerder dit jaar werd D&F Group onderdeel van Kader. Vanaf augustus j.l. is hier nu ook Smile aan toegevoegd. Nanko van Dijk, CEO van Kader licht de overname toe: “Wij beschouwen de verwerving van Smile als een belangrijke strategische zet, omdat Kader steeds meer de behoefte en noodzaak ziet om onze dienstverlening te completeren met digitale middelen. Bovendien kan met een integrale benadering gesproken worden over verdere professionalisering en transformatie van bijvoorbeeld kwaliteits- en veiligheidsmanagement. De uitbreiding met Smile biedt onze opdrachtgevers diverse voordelen die hun positie nog verder versterken.”

Smile
Het softwarebedrijf Smile bestaat al sinds 1995 en kent haar oorsprong in het webbased digitaliseren van klachtenmanagementprocessen. In de loop van de jaren voegde Smile daar diverse modules op het gebied van GRC, kwaliteit en veiligheid, informatiebeveiliging en privacy aan toe. De modules zijn los of als integraal platform te gebruiken, zowel als Saas of Enterprise oplossing. Voormalig directeur en aandeelhouder Wendy Geurkink draagt vanaf heden het stokje over aan MT-collega Ellen Leenhouts-Koenen. Leenhouts-Koenen was al operationeel verantwoordelijk voor Smile en zal vanaf heden Smile als nieuw onderdeel binnen Kader aansturen.
Leenhouts-Koenen: “Zoals onze klanten dagelijks werken aan verbetering van hun organisatie, zo zit verbeteren ook in ons DNA. Al 25 jaar lang bieden wij een uniek platform aan wat we elke dag een beetje beter maken, samen met onze gebruikers. In 2020 vieren we niet alleen ons 25-jarig bestaan maar ook dat we met onze software kennis en oplossingen de online propositie van Kader vanaf heden zullen gaan versterken. Met de aanwezige kennis en content binnen Kader maken we bovendien onze tooling beter en zullen we ook de komende 25 jaar blijven zorgen dat onze klanten met minder moeite meer grip op risico’s hebben.”
Van Dijk: “Het dienstenportfolio van Kader en de hierbij passende software oplossing van Smile komen op een fantastische wijze bij elkaar. We hebben op deze manier het brede pakket in huis om onze opdrachtgevers te helpen hun doelen op gebied van kwaliteit, veiligheid, arbo, milieu, MVO en informatiebeveiliging te behalen. Wij verheugen ons enorm op de integratie van ons aanbod met dat van Smile.”
Over Kader
Kader, bureau voor kwaliteitszorg b.v. ontzorgt en helpt om organisatiedoelstellingen te realiseren op het gebied van kwaliteit, veiligheid en arbo, milieu en MVO, en informatiebeveiliging. Gestart in 1994, is Kader anno 2020 een organisatie met ruim 160 medewerkers verdeeld over drie Business Units: Managementsystemen & Certificatie, HSE Management en Opleidingen. Eerder dit jaar werd D&F Group onderdeel van Kader. Vanaf augustus j.l. is hier Smile aan toegevoegd.
Over Smile
Smile is een Nederlands softwarebedrijf. Net een beetje anders, met veel aandacht voor de factor mens en boordevol enthousiasme als het gaat om het helpen van klanten met online software voor grip op risico’s. De homemade software van Smile voor Governance, Risk & Compliance, Privacy & Informatiebeveiliging en Kwaliteit & Veiligheid is innovatief, duurzaam én veilig. De bedrijfscultuur is gebaseerd op fatsoenlijk ondernemen vanuit de basiswaarde je krijgt wat je geeft. De vier beloften integraal verbeteren, voor en door gebruikers, makkelijk en (AVG) veilig en service met een glimlach beschrijven wat klanten van Smile mogen verwachten.