Incident management
Eenvoudig incidenten melden en analyseren. Met de incident management software van Smile heb je het beheer van incidenten volledig onder controle. De software omvat het detecteren, registreren, volgen en oplossen van incidenten die zich voordoen in organisaties zoals de zorg (VIM), bouw of in andere bedrijfsprocessen.

De voordelen van incidentenmanagement software
- Meldformulieren passen zich aan antwoorden aan
- Snel zoeken, filteren en sorteren op type incident
- Altijd inzicht in de status van incidenten
- Koppel met email- of ticketmanagement systemen
- Automatische workflow voor het afhandelen van een incident
- Volledig overzicht door een realtime dashboard en rapportages
Ontdek hoe onze incidentenmanagement software het registreren, behandelen, analyseren en leren van incidenten in jouw organisatie vele malen eenvoudiger, sneller en overzichtelijker maakt.
|
Hoe helpt de incidentenmanagement software van Smile jouw organisatie?
Eenvoudig incidenten melden
Met Smile beschik je over gebruiksvriendelijke incidentregistratie met een meldformulier wat alleen de nodige relevante informatie vraagt. Dat maakt het makkelijker én sneller om incidenten te melden.
Gestroomlijnd incidenten-management
De volledige cyclus van het melden, behandelen, terugkoppelen en leren van incidenten is beschikbaar in Smile. Je bent altijd op de hoogte van de voortgang en kan sneller starten met verbeteren.
Leren van incidenten
Omdat je alle informatie op één plek inzichtelijk hebt zie je snel wat voor incidenten er waar plaats vinden. Zo kun je gericht actie ondernemen om deze incidenten in de toekomst te voorkomen.

Verlaag de drempel om incidenten te melden in 3 stappen
Een incidentenmanagement tool is vooral nuttig omdat je de tijd die nodig is om incidenten op te lossen vermindert. Desastreuse gevolgen worden hierdoor sneller voorkomen. De productiviteit van medewerkers wordt hiermee verhoogd. Belangrijk dus dat de drempel om incidenten te melden zo laag mogelijk is. De incidentenregistratie in Smile is volledig toegespitst op gemak en snelheid. Hoe we dat doen?
Niemand wil een uitgebreide vragenlijst invullen vol vragen die niet van toepassing zijn. De incidentenregistratie in Smile vragen daarom alleen de informatie die écht relevant is, op basis van gegeven antwoorden. Wel zo makkelijk voor de melder!
In een online incidenten-managementsysteem leg je terugkoppeling aan de melder vast als één van de verplichte taken die onderdeel zijn van de afhandeling van het incident. De melder weet dan dat er naar gekeken wordt en voelt zich gewaardeerd.
Met de incidenten software stel je in dat incidenten automatisch worden toegewezen aan de juiste behandelaren, inclusief taken. Zij kunnen direct aan de slag met het behandelen van incidenten en ontvangen op tijd reminders van deadlines.
Meer weten over incidentenmanagement met Smile?
Veilig Incidenten Melden (VIM) in de zorg
Het melden van (bijna) incidenten en calamiteiten in je zorginstelling zoals beschreven in de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) is bedoeld om er van te leren zodat je deze in de toekomst kunt voorkomen en de kwaliteit van zorg continu kan verbeteren. Zorgprofessionals ervaren echter veel weerstand rondom het melden van incidenten, onder andere door het ontbreken van terugkoppeling en de administratieve rompslomp. Dat kan er toe leiden dat er wel incidenten plaatsvinden maar dat deze niet altijd gemeld worden.
Smile helpt jouw organisatie met veilig incidenten melden, onder andere met laagdrempelige meldformulieren en een automatische workflow voor opvolging. We gaan graag met je in gesprek over jouw uitdagingen en behoeften omtrent veilig incidenten melden (VIM) – kom vrijblijvend met ons in contact!

