Incidenten-management

Het is vervelend als incidenten zich voor doen in je organisatie.
Maar het belangrijkste is dat je gaat onderzoeken waarom en hoe ze ontstaan zodat je ze in de toekomst kan voorkomen.
De slimme incidentenmanagement software van Smile helpt je
grip te krijgen op incidenten.

De voordelen van incidentenmanagement software

  • Meldformulieren passen zich aan antwoorden aan
  • Snel zoeken, filteren en sorteren op type incident
  • Altijd inzicht in de status van incidenten
  • Koppel met email- of ticketmanagement systemen
  • Automatische workflow voor het afhandelen van een incident
  • Volledig overzicht door een realtime dashboard en rapportages

Ontdek hoe onze incidentenmanagement software het registreren, behandelen, analyseren en leren van incidenten in jouw organisatie vele malen eenvoudiger, sneller en overzichtelijker maakt.

|

Hoe helpt de incidentenmanagement software van Smile jouw organisatie?

Verlaag de drempel

Eenvoudig incidenten melden

Met Smile beschik je over gebruiksvriendelijke incidentregistratie met een meldformulier wat alleen de nodige relevante informatie vraagt. Dat maakt het makkelijker én sneller om incidenten te melden.

Smile_workflow_starten
Incidenten behandelen

Gestroomlijnd incidenten-management

De volledige cyclus van het melden, behandelen, terugkoppelen en leren van incidenten is beschikbaar in Smile. Je bent altijd op de hoogte van de voortgang en kan sneller starten met verbeteren.

Smile_registreren_incidenten
realtime dashboards

Leren van incidenten

Omdat je alle informatie op één plek inzichtelijk hebt zie je snel wat voor incidenten er waar plaats vinden. Zo kun je gericht actie ondernemen om deze incidenten in de toekomst te voorkomen.

Smile_verbeteren

Verlaag de drempel om incidenten te melden in 3 stappen

Als incidenten niet gemeld worden, weet je niet dat ze zich voordoen of waarom. Het is daarom belangrijk om incidenten melden zo makkelijk mogelijk te maken. Dat kan snel en eenvoudig met de incidentenmanagement software van Smile. We geven je drie tips.

Vraag enkel relevante informatie

Niemand wil een uitgebreide vragenlijst invullen vol vragen die niet van toepassing zijn. De incidentenregistratie in Smile vragen daarom alleen de informatie die écht relevant is, op basis van gegeven antwoorden. Wel zo makkelijk voor de melder!

Koppel altijd terug aan de melder

In een online incidenten-managementsysteem leg je terugkoppeling aan de melder vast als één van de verplichte taken die onderdeel zijn van de afhandeling van het incident. De melder weet dan dat er naar gekeken wordt en voelt zich gewaardeerd.

Behandel meldingen binnen gestelde tijd

Met de incidenten software stel je in dat incidenten automatisch worden toegewezen aan de juiste behandelaren, inclusief taken. Zij kunnen direct aan de slag met het behandelen van incidenten en ontvangen op tijd reminders van deadlines.

Meer weten over incidentenmanagement met Smile?

Ontdek de mogelijkheden in een online demo!

Veilig Incidenten Melden in de zorg

Het melden van (bijna) incidenten en calamiteiten in je zorginstelling zoals beschreven in de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) is bedoeld om er van te leren zodat je deze in de toekomst kunt voorkomen en de kwaliteit van zorg continu kan verbeteren. Zorgprofessionals ervaren echter veel weerstand rondom het melden van incidenten, onder andere door het ontbreken van terugkoppeling en de administratieve rompslomp. Dat kan er toe leiden dat er wel incidenten plaatsvinden maar dat deze niet altijd gemeld worden.

Smile helpt jouw organisatie met veilig incidenten melden, onder andere met laagdrempelige meldformulieren en een automatische workflow voor opvolging. We gaan graag met je in gesprek over jouw uitdagingen en behoeften omtrent veilig incidenten melden – vraag dan een gratis online demo aan!