FAQ
Heb je een specifieke vraag?
We doen er alles aan om jou zo goed mogelijk op weg te helpen. Als je iets niet zeker weet, kijk of jouw vraag hieronder wordt beantwoordt. Kom je er nog steeds niet uit? Neem gerust contact op!
Over de software van Smile
Hoe weet ik of Smile kan bieden wat onze organisatie nodig heeft?
Dan vraag je vrijblijvend een online demo aan. Tijdens een demo nemen wij de tijd om jouw situatie en uitdagingen te bespreken. Vervolgens laat onze adviseur zien wat de software van Smile voor jouw organisatie kan betekenen.
Wat zijn de kosten van de modules en Suites van Smile?
Omdat onze software veel flexibiliteit biedt, en risicomanagement in organisaties heel veelzijdig is, willen we eerst met jou verkennen waar je het voor wil gebruiken en welke onderdelen daarbij van toepassing zijn. Naast onze SaaS-oplossingen is het in sommige gevallen ook mogelijk om een eigen configuratie samen te stellen. Daarom is het handig om eerst nader kennis te maken. We komen dan met een prijsofferte die is afgestemd op jouw situatie. Vraag ernaar tijdens een online demo.
Kan ik een module gratis uitproberen?
Je kunt kennismaken met de functionaliteiten van de module tijdens een vrijblijvende online demo, onze adviseurs laten je dan alle mogelijkheden zien.
Hou de website en nieuwsbrief in de gaten want soms stellen wij ook tijdelijk modules beschikbaar, zodat je deze kunt uitproberen.
Kunnen onze IT-systemen met Smile koppelen?
Ja, dat is in principe mogelijk en beoordelen we op basis van functionele behoeften en wensen. Vraag dan een online demo aan of neem contact op. Vanaf Smile versie 3.0 bestaat er de mogelijkheid om het Smile platform uit te breiden met zogeheten webhooks om eenvoudig en snel uitgaande koppelingen (calling webhook) en inkomende koppelingen (receiving webhook) te leggen met andere systemen. Hierdoor is het creëren van interactie tussen processen in verschillende systemen eenvoudiger geworden. Er is een document beschikbaar met technische specificaties m.b.t. het koppelen met webhooks. Neem daarvoor contact met ons op.
Op welke punten verbetert Smile haar SaaS software?
Er zijn 3 onderdelen waar we continu (iedere release) aandacht aan besteden:
- Optimalisaties & bugfixes
- Bibliotheek & inhoud
- Multitenant structuur & rechten
Wat is een major release?
Circa iedere 4 maanden releasen we een nieuwe major versie. Dat is een extra grote update met veel verschillende verbeteringen, componenten en nieuwe features.
De major release zijn voor SaaS klanten standaard beschikbaar en worden meegenomen in de reguliere releases.
Voor Enterprise klanten met een applicatie op maat zijn major releases als upgrade beschikbaar.
Hoe maakt Smile een multitenant structuur mogelijk?
Tenant is het Engelse woord voor huurder. Je kunt de Smile SaaS Suite zien als een appartementencomplex en iedere klant gebruikt hier 1 of meer appartementen (tenants).
Als een klant meerdere tenants heeft kunnen deze tenants bij elkaars data. Ook gebruiken wij een tenant voor onze bibliotheek waar alle klanten bij kunnen. Wanneer een klant wel of niet bij deze data kan is een essentieel onderdeel van de werking van de Smile SaaS Suite. Hier is het natuurlijk zaak dat klanten alleen die dingen zien die ze mogen zien. Niets meer, niets minder. Dit is een component van de Smile SaaS Suite waar we iedere release aandacht aan besteden en ook verbeteringen in doorvoeren.
Wat houdt de nieuwe benchmark functie voor het Onderwijs in?
Voor klanten in het onderwijs (MBO/HBO/WO) hebben wij een benchmark module ontwikkeld. Met deze module worden ieder jaar resultaten verzameld van ongeveer 100 instellingen op het gebied van informatiebeveiliging.
Tijdens deze releases gaan we ervoor zorgen dat de nieuwe vragenlijst component ook gebruikt kan worden voor de benchmark. Meer weten? Neem contact op of vraag een online demo aan.
Is er een meertalige SaaS versie van Smile beschikbaar?
Er is steeds meer vraag naar ons platform van internationale klanten. Zodra we hier de eerste stap zetten zullen we ook hier iedere release aandacht aan besteden zodat we een geweldige meertalige applicatie kunnen leveren.
Is Smile gecertificeerd?
Ja, Smile is gecertificeerd voor ISO 27001, ISO 9001 en NEN 7510. Lees meer over onze certificering en het proces in dit bericht.
Hoe snel neemt Smile contact met mij op als ik een contactverzoek indien?
Na ontvangst van jouw contactverzoek nemen wij binnen 1-3 werkdagen contact met je op.
Hoe borgt Smile mijn privacy?
Smile hecht waarde aan iedereens privacy en doet er alles aan om jouw gegevens zo goed mogelijk te beschermen. Lees er alles over in onze privacyverklaring.
Dat geldt ook voor onze Smile applicaties. Lees er alles over in onze Responsible disclosure.
Hoe lang bestaat Smile?
Smile bestaat ruim 25 jaar. Lees alles over onze geschiedenis op de ‘Over ons‘ pagina.
Wanneer kan ik Smile bereiken?
Op werkdagen kun je Smile telefonisch tussen 08:30 en 17:00 bereiken. In de Support Community kun je 24/7 terecht om meldingen in te dienen.